Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen. Zit uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Heeft u ook een algemene brochure?

Ja zeker, deze kunt u hier downloaden.

Kan ik een Futurahuis bezichtigen?

Wij leiden u graag rond in één van onze Futurahuizen. Voor het maken van een afspraak, kunt u contact opnemen met de locatiebeheerder van het Futurahuis waar uw voorkeur naar uitgaat.

Is er een wachtlijst?

Er is vaak wel sprake van een wachtlijst. Hoe lang deze is, varieert vaak maandelijks. Wij adviseren u om contact op te nemen met de locatiebeheerder van het betreffende Futurahuis.

Welke Wlz-indicatie heb ik nodig om bij Futura Zorg te kunnen wonen?

Om in aanmerking te komen voor het wonen in een Futurahuis, heeft u een Wlz-indicatie nodig met zorgprofiel 4 of hoger en dient u te voldoen aan de door ons gestelde voorwaarden (in- en exclusiecriteria).

Informatie over een Wet langdurige zorg (Wlz-)indicatie vindt u hier.

Wat zijn de kosten voor het wonen in een Futurahuis?

Wonen en zorg zijn gescheiden. Dit houdt in dat de zorg gefinancierd wordt vanuit de Wet langdurige zorg op basis van een PGB (persoonsgebonden budget). De huur van een appartement inclusief de woon- en servicekosten worden door de bewoner zelf betaald. Daarnaast wordt er vanuit de overheid een eigen bijdrage opgelegd. Deze verschilt per persoon en is afhankelijk van uw situatie.

Wat valt er onder de woon- en servicekosten?

Onder de woon- en servicekosten vallen onder meer het eten en drinken, bereiding van de maaltijden, de schoonmaak van uw appartement, het wassen van uw kleding en beddengoed, gebruik van domotica, internet en telefonie, het gebruik, onderhoud en schoonmaak van de gemeenschappelijke ruimtes en de tuin, aansprakelijkheid- en inboedelverzekering.

Komen bewoners van een Futurahuis in aanmerking voor huurtoeslag?

Conform wet- en regelgeving komen bewoners van een Futurahuis niet in aanmerking voor huurtoeslag.

© Copyright - Futura Zorg
Vergroot lettertype
Vergroot contrast: