Ik vind het fijn dat ik zelf kan bepalen hoe laat ik opsta en eet.
Bewoonster Oudewater

Wie hier niet went, went nergens.
Bewoner Waalwijk

Uw medewerkers van Futura hebben met tranen in hun ogen mij gecondoleerd, dat vind ik zo mooi, ze gaven echt om mijn moeder waren zo betrokken.
O.J.

De overgang naar Futura was groot: tijd voor bewoners; geen overbodige tijdverspilling aan administratie, een oase aan rust en een gezellige sfeer! Dit alles gaf mij weer plezier in het werk.
Medewerkster uit Waalwijk

Er wordt individueel gekeken naar wat nodig is. Ons familielid ervaart vrijheid.
Mantelzorger Waalwijk

Ik wil onze dank uitspreken aan Futura, haar zorgteam en de bewoners, voor de fijne tijd met warme contacten en liefdevolle verzorging die onze vader in Futura is geboden.
B.Z.

Wat ik voornamelijk koester zijn de momenten dat ik met de bewoners een praatje kon maken, en dat ik daar gewoon de tijd voor kon nemen. Het menselijk contact is belangrijk in de zorg die je geeft, en bij Futura Zorg staat dit voorop.
Oud medewerkster Futura

Zeer persoonlijk, zeer mensgericht.
Mantelzorger F.

Even voorstellen: hoofdkantoor

Herman Matheij, directeur

Sinds september 2020 ben ik werkzaam als directeur van Futura Zorg en ben vanuit deze functie eindverantwoordelijk voor een mooie organisatie.  Ik houd kantoor in Hendrik-Ido-Ambacht, maar ben ook vaak te vinden op één van de locaties. Eerder heb ik ervaring opgedaan in de ouderenzorg bij de Vitalis WoonZorg Groep (Eindhoven), Pleyade (Arnhem) en Innoforte (Arnhem/Velp) in diverse functies. Ik doe dit werk met heel veel plezier en inzet vanuit de overtuiging dat we waarde kunnen toevoegen aan het leven van onze bewoners. Samen met de locatiebeheerders, de medewerkers van de locaties & hoofdkantoor én de vrijwilligers geven wij dagelijks invulling aan onze missie en bijhorende kernwaarden. Het gaat hierbij vooral om de eigen regie van onze bewoners, vraag- en dialooggericht werken, waarde gedragen zorg en omgevingsgerichte zorg en integratie van wonen en zorg. Hierbij staan we garant voor wonen en leven in een vertrouwde omgeving, maar willen we ook een fijne werkgever zijn voor onze medewerkers (en vrijwilligers) die zich dagelijks inzetten om kwalitatief hoogstaande zorg en ondersteuning op maat te leveren, specifiek afgestemd op de individuele wensen van onze bewoners.

Cynthia Slotema, managementassistente

Sinds maart 2018 werk ik met veel plezier bij Futura Zorg op het hoofdkantoor in Hendrik-Ido-Ambacht. In mijn functie als managementassistente ondersteun ik de directie en de verschillende locatiebeheerders en medewerkers. Mijn werkzaamheden variëren van het regelen van soms hele kleine dingen tot het organiseren, afhandelen en/of betrokken zijn bij allerlei grotere zaken voor de organisatie als geheel. Denk hierbij onder meer aan marketing, scholing en inkoop. Af en toe ben ik voor werkoverleg ook te vinden in één van de Futurahuizen. Dat geeft mij de gelegenheid om mee te kijken in de keuken en mijn betrokkenheid bij het werk nog verder te vergroten. In mijn functie draag ik met veel plezier en trots indirect mijn steentje bij aan de zorg die Futura Zorg haar bewoners biedt.

Angela Myers, boekhouder/controller

Sinds augustus 2016 ben ik werkzaam bij Futura Zorg als boekhouder/controller. Ik verzorg de financiële administratie voor de gehele Futura organisatie; voor zowel het hoofdkantoor in Hendrik-Ido-Ambacht als voor alle Futurahuizen. Mijn werkzaamheden zijn erg uitgebreid: van administratieve werkzaamheden en personeelsadministratie tot aan het voorbereiden van de jaarrekening voor de accountant. Ik doe dit met veel plezier. Zo nu en dan ben ik ook wel eens bij één van de Futurahuizen aanwezig. Het is dan ook erg leuk om te zien hoe ik indirect mijn steentje bijdraag aan het werk en de zorg in de Futurahuizen.

Chantal Hoogelander, HR medewerker

Sinds februari 2021 ben ik werkzaam als HR Medewerkster bij Futura Zorg op het hoofdkantoor in Hendrik-Ido-Ambacht. Voordat ik bij Futura Zorg kwam werken, heb ik ruim 13 jaar op de HR afdeling van een technisch bedrijf  gewerkt. Mijn functie bij Futura Zorg is zeer uitgebreid, geen dag is hetzelfde. Mijn werkzaamheden variëren van administratieve werkzaamheden op HR gebied en verzuimadministratie, het verder ontwikkelen van het personeelsbeleid tot aan het adviseren en beantwoorden van vragen van locatiebeheerders en medewerkers. Het is een hele ‘toffe’ organisatie om voor te werken. Ik kan dan ook zeggen dat ik Trots Op Futura (TOF) ben.

Marco Bekker, adviseur KAV (Kwaliteit, Arbo en Veiligheid)

Heb je een probleem, kan niemand je helpen of heb je gewoon een vraagje? Klop op mijn deur en ik zal antwoorden: jullie eigen Adviseur Kwaliteit, Arbo & Veiligheid. Per 1 april 2021 in dienst van Futura Zorg. Van huis uit (algemeen) arbo-deskundige (ooit opgeleid als jurist trouwens). Gepokt en gemazeld in de VVT-branche én de staalbouw. 20 jaar ervaring in het rugzakje. Wat betreft VVT-branche, daar was ik 20 jaar arbo-adviseur bij een hele grote zorgorganisatie; slechts zijdelings kwam ik daar in aanraking met kwaliteit. Bij het staalbouwbedrijf kwam ik in aanraking met drie certificeringen waarvan ik bij aanvang amper iets wist, maar toch steeds het bedrijf door de audits heen sleepte – met goede afloop. Meestal. Zo kreeg mede door mijn inzet het bedrijf voor het eerst een gecertificeerd Kwaliteitsmanagement-systeem (ISO9001). De mens, menswaardigheid, vormt toch altijd weer de kern van mijn interesse. De verkenning van de balans tussen mens & organisatie deed me ooit ook in de arbo-wereld belanden. Of het nu over zorg, arbo of kwaliteit gaat – de weg van continue verbetering, steeds een stapje hoger, lukt alleen als er een collectief bewustzijn op die terreinen ontstaat. Als ons dat lukt, is de grootste slag gewonnen. Samen met mijn collega’s bij Futura Zorg hoop ik steeds dat stapje hoger te kunnen gaan.

Vergroot lettertype
Vergroot contrast: